Zpět na Podpora studentů s ADHD ve škole

Díky asistentovi pedagoga se Tomáš mohl věnovat celé třídě.

Tomáš

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 32 let

Textová verze


P: Co se týká asistentů pedagogů mám s nimi zkušenosti. Naše škola má zkušenosti a za mě je to strašně efektivní. Mně se to hrozně líbí. Já teda jsem byl pozitivní, ještě před tím, než jsem se s tím setkal, protože si myslím, že ten dospělý člověk tomu jednomu dítěti strašně pomůže. A hlavně se postará o to, aby nerušil ostatní. Protože v době, kdy to jedno dítě s ADHD, kdy ten žák ruší, tak učitel strhává veškerou pozornost na něj a samozřejmě toho zneužívají i žáci, kteří normálně nemají problém.

T: Že se mu teda věnuje, aby nerušil zbytek třídy a co ještě?

P: Já s tím mám hrozně dobrý zkušenosti. Ty děcka podle mě po pár měsících daleko lépe fungují. Vřele doporučuji.

T: V čem ještě pomáhají těm dětem? Říkáš k udržení pořádku ve třídě. Co je jejich náplň práce?

P: Já si myslím, že ten učitel se potom nemusí tolik věnovat žákovi se specifickými potřebami, protože to za něj udělá asistent. Když dítě nepracuje, tak tam přijde ten asistent a řekne žákovi: „Hele, víš, co máš dělat?“ „Nevím.“ „Tak já ti to vysvětlím, protože já jsem dával pozor. Ty jsi pozor nedával. Pojď, půjdeme si to znova vysvětlit“. A ten učitel se může věnovat daleko více ostatním. Druhý učitel v tělocvičně, druhý učitel ve třídě je strašně dobrý.


Další zkušenosti:

Díky asistentovi pedagoga se Tomáš mohl věnovat celé třídě.

Klára by byla nejraději za jednu třídu a s menším počtem studentů a se dvěma asistentkami.

PodleJarmily vnímal kolektiv asistenta jako součást třídy.

ProKláru bylo důležité naučit třídu, že asistent je pro žáka potřeba, ne výhoda.

Marin v roli asistenta pedagoga narazil na učitelku, která neporozuměla roli asistenta.

Andree asistentka pedagoga spíše starosti přidělávala.

Když měli studenti pocit, že už výuku nezvládají Jitka B. jim dovolovala procházku.

Jitka doporučovala zapojovat více pohybových aktivit pro celou třídu.

Podle Antonína bylo potřeba vzdělaného personálu, který věděl, jak s ADHD dětmi pracovat.

Klára vnímala, že je náročné sladit nároky a potřeby všech dětí ve třídě.

Dobrým nástrojem k vyřešení neklidu, který student prožívá, byla podle Jitky Rubikova kostka.