Klára by byla nejraději za jednu třídu a s menším počtem studentů a se dvěma asistentkami.
P: A nejsem si úplně jistá, že by všechny typy ADHD mohly být vzdělavatelné ve třídě, kde je, nedej Bože, ještě 29 dětí. A navíc tak, že mezi nimi jen těžko projdete. A že by vůbec nebylo na škodu mít podle mého názoru na každé škole radši jednu třídu s menším počtem dětí, a klidně i se dvěma asistentkami. Nebo, aby byly v běžné škole, ale aby byly s hodně dětmi, co se vrtí. Tak to nikomu nevadí. Nebo to na chvíli zastavíme. Anebo úplně ideální by bylo individuálně. Když ho něco baví, nějaký ten předmět, a je pro něho zaujatý, tak aby šel třeba do běžné plné třídy a tam by mohl fungovat. Ale když by nefungoval, tak by byl třeba v té klidnější třídě, kde by se toho za ten den stihlo méně. Ale zase když máte deset dětí, stihnete pomalu tolik, co ve třiceti. Aby byla tady ta flexibilita.
T: Jak vy vlastně chápete vlastní roli asistenta pedagoga u dětí s ADHD? P: Já si myslím, že nejdůležitější pro mě naučit ho vycházet s lidmi ve třídě. Získat si tady ty sociální vazby. Naučit se chovat se sám se sebou. Jako vědět, co mám dělat v těch krizových situacích.