Zpět na Podpora studentů s ADHD ve škole

Podle Antonína bylo potřeba vzdělaného personálu, který věděl, jak s ADHD dětmi pracovat.

Antonín

  • Věk pedagoga v době rozhovoru: 48 let

Textová verze


P: Jako za mě, jo, může být člověk s ADHD, pokud je dobře veden a pokud má štěstí na dobré okolí, může být naprosto funkční ve společnosti bez jakýchkoliv problémů. Musí ale ustát základní školu. Kdyby měl vyškoleného asistenta, v lepším případě, kdyby měl osvícený a vzdělaný personál, který ví, že žák má ADHD. Tak asi se vší pravděpodobnosti ho posadíme někde jinde, nebude dostávat opisování dvě stránky testy. Budeme po něm chtít, aby látku zvládal, ale nebudeme po něm chtít hodinové písemky. Domluvíme se s rodiči, uděláme mu IVPčko a pojedeme. Látka se odzkouší v pětiminutovkách, nazdar. A jde to. Ale je to práce navíc pochopitelně.


Další zkušenosti:

Díky asistentovi pedagoga se Tomáš mohl věnovat celé třídě.

Klára by byla nejraději za jednu třídu a s menším počtem studentů a se dvěma asistentkami.

PodleJarmily vnímal kolektiv asistenta jako součást třídy.

ProKláru bylo důležité naučit třídu, že asistent je pro žáka potřeba, ne výhoda.

Marin v roli asistenta pedagoga narazil na učitelku, která neporozuměla roli asistenta.

Andree asistentka pedagoga spíše starosti přidělávala.

Když měli studenti pocit, že už výuku nezvládají Jitka B. jim dovolovala procházku.

Jitka doporučovala zapojovat více pohybových aktivit pro celou třídu.

Podle Antonína bylo potřeba vzdělaného personálu, který věděl, jak s ADHD dětmi pracovat.

Klára vnímala, že je náročné sladit nároky a potřeby všech dětí ve třídě.

Dobrým nástrojem k vyřešení neklidu, který student prožívá, byla podle Jitky Rubikova kostka.