Jitka doporučovala zavést systém, kdy mají učitelé prostor pro relaxaci.
Potom ti lidé mají jako minimum prostoru pro relaxaci. Ono se řekne: „Učitelé to mají bezvadný, mají prázdniny, jdou ve 2 domu“. Jenže ten učitel opravuje, připravuje různé dokumenty, dělá vysvědčení, slovní hodnocení. Na těch lidech je velmi dobře vidět s postupujícím školním rokem, že jsou velmi unavení a na konci června je vždycky ve škole zbytečně výbušná atmosféra. Myslím si, že by to vyřešilo, kdyby se skutečně vymyslel prostor pro relaxaci. Kdyby se aplikovaly ty věci, které v některých systémech fungují. To znamená, že ten učitel po odučené době má buď rok volna studijního nebo je přivedený na jinou práci, která není tak psychicky náročná. Jenže to samozřejmě v tomhle systému nejde udělat a nejde to narolbovat ze dne na den. Nakonec nedávno o tom mluvil pan ministr. Myslím si, že v tomhle to má jako srovnané velice dobře, ale opravdu je třeba udělat něco, aby ty lidi byli nějakým způsobem motivovaný.