Tomáš se snažil předcházet problémům tím, že se zaměřil na studenty se specifickými vzdělávacími potřebami od začátku výuky.
T: Máš ještě nějaký další metody nebo finty, které na děti používáš, že víš, že fungují?
P: Finty. Když už to dítě třeba vím, že musí sedět a že musí dávat pozor, tak se zaměřím přímo na něj už od začátku. Zase se snažím předcházet problémům, tak že už od začátku řeknu: „Dáváš pozor? Slyšíš mě? Víš, že teďka mluvím na tebe? Víš, že teďka budeme mít nový cvičení? Víš o tom, že jsem teďka zapískal, abys dával pozor?“ Už se těm věcem snažím předcházet. Samozřejmě v té rychlosti a v té dynamice, co se tam děje na těch hodinách, tak samozřejmě často na něco zapomenu. Snažím se tady těm věcem předcházet. Jo, ještě další finta. Konkrétně na tělesnou výchovu, když máme na začátku nástup, tak vím, že to dítě nevydrží moc dlouho stát Tak si všechny děcka hned posadím. Hned, jakmile uděláme rychlý nástup, pozdravíme se, sednou si a už na něj dávám pozor, takže to je jedna z fint.