Zpět na Kolektiv a vztahy s vrstevníky dětí s ADHD

Pavla si přála vybrat základní školu tak, aby se syn mohl po vyučování setkávat s kamarády.

Pavla

  • Věk rodiče v době rozhovoru: 30 let

Textová verze


P: Říkám si, že ty ADHD školy jich nebude tolik, takže tam budou děti z různých částí města a když bude chodit na normální základní školu, tak tam zase budou děti z té části, kde on žije. A takhle ty kamarády by měl po celém městě, toho se třeba bojím, že kdyby chtěl jít ven tak by musel jet až nevím někam a takhle by je měl u sebe všecky. Ty děti co zná většinou pokračujou spolu ze školky. Je fakt, že v té logopedické třídě je to mišmaš, jsou tam děti od dvou a půl let do sedmi let, ale i tak tu kamarádku, co má, dá se říct tu nejlepší, tak se bude ze školky vycházet, půjdou spolu. Jsem hodně na vážkách, uvažuju o tom, mám sice čas, ale uvažuju o tom, co bude lepší.


Další zkušenosti:

Julie nemohla najít důvod proč syn reagoval agresivně na ostatní děti.

Syn Petry si získal spolužáky úspěchy ve škole.

Hanka vnímala, že si syn odmítnutí kamarády kompenzoval četbou a poslechem hudby.

Pavla si přála vybrat základní školu tak, aby se syn mohl po vyučování setkávat s kamarády.

Klára pořádala pro syna a další děti vlastní tábor.

Syn Hanky B. se rád kamarádil s chlapcem, který měl také ADHD

Ivana byla pyšná, že syn vydržel s třídním kolektivem až do sedmé třídy i přes specifický způsob komunikace.

Syn Michaela se snažila vysvětlit kamarádům syna, že nerozumí ironii.

Podle Hanky B. si syn neuvědomoval, co vyvolával v ostatních dětech.

Robert si přál, aby pedagog neřešil problémy s jeho synem před kolektivem.