Dáša vysvětluje pojem kyberšikana.
Problém kyberšikany existuje od té doby, co se život začíná realizovat i ve virtuálním prostoru. Kyberšikanu jde rozdělit, protože je takový pojem, který má různorodý obsah. V podstatě může naplňovat spoustu věcí a podstatu mnoha trestných činů. Můžeme ji také rozdělit podle věkových skupin. Slovo šikana se původně používá pro vrstevnické skupiny, v podstatě pro děti, mladistvé a je to soubor nějakého nevhodného až trestného jednání, které v sobě zahrnuje vskutku podstatu mnoha trestných činů od nebezpečného pronásledování po výtržnictví, ublížení na zdraví, pomluvy. Pokud bychom kyberšikanu vnímali jako nějaké závadové destruktivní jednání jedince nebo skupiny vůči jedinci, nebo skupiny v rámci nějaké věkem konzistentní skupiny, tak potom je to v podstatě součást šikany jako takové a je k ní zapotřebí tak přistupovat. Zaprvé vidět i ty příčiny ve školní vrstevnické skupině, i když potom ta realizace může být večer doma, ne z půdy školy či v průběhu vyučování. Navíc koronavirus to posunul ještě úplně jinam, protože vzdělání se realizuje jinak než 300 let předtím.
Pokud se žák setkal s kyberšikanou na základce, může i za několik let dojít k retraumatizaci – zdůrazňuje odbornice
Lucie.
Ondrovi se žáci nejčastěji svěřují s tím, že někomu poslali své osobní fotografie a on je pak použil proti nim