Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí Lucie.
Ve chvílích, kdy nefungují rodiče, děti zmiňují učitele. Může se to zdát zvláštní, ale oni opravdu, když je tam někdo, kdo je umí zaujmout, tak k němu mají důvěru a berou vážně, co ten člověk řekne. Proto je dobré neodbývat ho např.: „Jo tak holky si dělají jenom srandu, vždyť je to v pohodě a trochu se pošťuchujete.“ Nebo takové ty věty typu: „Vyřešte si to sami.“ To moc prosím učitele, aby to vynechali ve chvílích, kdy dítě vnímá, že má problém. Zkusit si alespoň vyslechnout, co se děje, dát prostor pro naslouchání a ve chvílích, kdy přesně neví, tak to neodbýt, ale zkusit najít řešení. Často na to máme už metodické postupy
Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi
Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.