Zpět na Vzkazy a doporučení druhým od expertů

Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí Lucie.

Textová verze


Ve chvílích, kdy nefungují rodiče, děti zmiňují učitele. Může se to zdát zvláštní, ale oni opravdu, když je tam někdo, kdo je umí zaujmout, tak k němu mají důvěru a berou vážně, co ten člověk řekne. Proto je dobré neodbývat ho např.: „Jo tak holky si dělají jenom srandu, vždyť je to v pohodě a trochu se pošťuchujete.“ Nebo takové ty věty typu: „Vyřešte si to sami.“ To moc prosím učitele, aby to vynechali ve chvílích, kdy dítě vnímá, že má problém. Zkusit si alespoň vyslechnout, co se děje, dát prostor pro naslouchání a ve chvílích, kdy přesně neví, tak to neodbýt, ale zkusit najít řešení. Často na to máme už metodické postupy


Další zkušenosti:

Jirka vyzývá rodiče ke spoluúčasti na online světě dětí.

Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi

Když rodiče situaci zlehčí, dítě se pak může zablokovat. “Nebuďte v tom sami”, říká
Lucie.

Slávka doporučuje, edukovat o bezpečnosti na internetu pomocí videí.

Pokud je ve třídě oběť kyberšikany je dle Lukáše třeba nastavit jasné podmínky.

Lukáš popisuje, jak pracovat ve třídě s žákem-agresorem v online prostoru.

Podle Moniky máme učit děti říkat “ne” na to, co se je jim nepříjemné.

Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.

Lucie. ujišťuje, že není člověk špatný pedagog, když se u Vás ve třídě objeví kyberšikana.

Petr má negativní zkušenost, že se ubližování na internetu a šikana často ve třídách neřeší a chybí touha učitelů dětem porozumět.

Pokud jsi oběť kyberšikany, není to tvoje chyba, říká preventista Ondřej.

Odborník Monika zdůrazňuje, že je důležité přizvat do řešení spolužáky

Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími