Zpět na Vzkazy a doporučení druhým od expertů

Lucie ujišťuje, že není člověk špatný pedagog, když se u Vás ve třídě objeví kyberšikana. 

Textová verze


Lucie říká: „Hele jako to se mi tam objevuje, myslím si, že ten učitel rozhodně na to nebude na té škole sám. Zkusit, aby ta škola věděla, co s tím. Aby s dětmi o tom mluvila a rozhodně a aby předtím nezavírali oči, protože se to může stát kdekoliv a neznamená to, že jsou učitelé špatní. To se fakt objeví raz dva. Takže spíš potom ve chvílích, kdy se to objeví, tak aby se to otevřelo a řešilo. Předtím aby se o tom s žáky mluvilo třeba v občanských výchovách, třídních hodinách, v nějakém bezpečném prostředí, kdy se ještě nic neděje.”


Další zkušenosti:

Jirka vyzývá rodiče ke spoluúčasti na online světě dětí.

Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi

Když rodiče situaci zlehčí, dítě se pak může zablokovat. “Nebuďte v tom sami”, říká
Lucie.

Slávka doporučuje, edukovat o bezpečnosti na internetu pomocí videí.

Pokud je ve třídě oběť kyberšikany je dle Lukáše třeba nastavit jasné podmínky.

Lukáš popisuje, jak pracovat ve třídě s žákem-agresorem v online prostoru.

Podle Moniky máme učit děti říkat “ne” na to, co se je jim nepříjemné.

Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.

Lucie. ujišťuje, že není člověk špatný pedagog, když se u Vás ve třídě objeví kyberšikana.

Petr má negativní zkušenost, že se ubližování na internetu a šikana často ve třídách neřeší a chybí touha učitelů dětem porozumět.

Pokud jsi oběť kyberšikany, není to tvoje chyba, říká preventista Ondřej.

Odborník Monika zdůrazňuje, že je důležité přizvat do řešení spolužáky

Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími