Zpět na Vzkazy a doporučení druhým od expertů

 Slávka doporučuje, edukovat o bezpečnosti na internetu pomocí videí.

Textová verze


„Keď tam majú byť dajaké rady o tej bezpečnosti tak určite to sa to snažiť podať s dajakou audiovizuálnou formou, napríklad. Akože ja, keď to porovnám na sebe, že keď chcem dačo zistiť nové, dačo sa nové naučiť, tak pre mňa je, že najjednoduchšie, áno, prečítať si, mať o tom dajaký text, dajaký obsah, ale pozrieť si dajaký príklad, dajaký tutoriál, dajaké video, kde mi to krásne, kde vidím, že čo mám kliknúť, kde mám kliknúť, aby som dačo zistila, proste dajaký taký, že návod spraviť alebo dačo také. Lebo, tak je to asi podľa mňa, že najlepšie podať dajakému laikovi. Proste, kde má presný návod ako sa čo, kde kliknúť.“


Další zkušenosti:

Jirka vyzývá rodiče ke spoluúčasti na online světě dětí.

Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi

Když rodiče situaci zlehčí, dítě se pak může zablokovat. “Nebuďte v tom sami”, říká
Lucie.

Slávka doporučuje, edukovat o bezpečnosti na internetu pomocí videí.

Pokud je ve třídě oběť kyberšikany je dle Lukáše třeba nastavit jasné podmínky.

Lukáš popisuje, jak pracovat ve třídě s žákem-agresorem v online prostoru.

Podle Moniky máme učit děti říkat “ne” na to, co se je jim nepříjemné.

Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.

Lucie. ujišťuje, že není člověk špatný pedagog, když se u Vás ve třídě objeví kyberšikana.

Petr má negativní zkušenost, že se ubližování na internetu a šikana často ve třídách neřeší a chybí touha učitelů dětem porozumět.

Pokud jsi oběť kyberšikany, není to tvoje chyba, říká preventista Ondřej.

Odborník Monika zdůrazňuje, že je důležité přizvat do řešení spolužáky

Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími