Lukáš popisuje, jak pracovat ve třídě s žákem-agresorem v online prostoru.
Lukáš zmiňuje, že pokud by jako pedagog měl ve třídě agresora, tak je zapotřebí vyjadřovat jasné stanovisko a transparentně hovořit anonymně a na příkladech o tom, že takové chování je nepřijatelné a plynou z něj jasné důsledky pro všechny. Například: „Tondo, ty tady nebudeš posílat fotky ostatním lidem, které je ponižují.“ Prostě to jasně nastavit, že tady to chování je u nás nepřijatelné a odehrávat se nebude. V případě, že by se odehrávalo, tak se to bude řešit a zmínit i jak se to bude řešit. Transparentně legitimizovat, aby všichni věděli, co se bude dít v případě, že se něco stane. Tohle souvisí s dynamikou třídy, protože stejně jako to platilo s tou obětí, aby žáci vyjádřili podporu, tak zároveň je potřeba říct agresorovi jasně „Hele kámo, tohle jsi přehnal, Marie je z toho špatná. Nedělej to, pokud to budeš dělat, hrozí ti tohle a my se s tebou případně nebudeme bavit.“
Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi
Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.