Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími
Aby ten přihlížející nebyl tichý, ale sdílný, to znamená, aby ten přihlížející našel v sobě, který když uvidí na internetu, že sou tam komentáře, který sou opravdu dehonestující a někoho někam tlačí, tak aby našel v sobě odvahu a chuť to pojmenovat, anebo nahlásit, aby dokázal použít třeba interní nástroje sociální sítě k tomu, aby ten materiál dal pryč, když to nepůjde dát pryč, tak aby našel člověka, který mu to řekne, aby nám to nebylo lhostejný, aby ti tichí pozorovatelé dokázali najít v sobě sílu to buď aktivně řešit, anebo to aspoň někomu říct, aby to nebrali jako normu, aby se nestalo normou, že na internetu je nenávist, že internet je plnej sextingu, že internet je plnej lidí, který manipulujou s ostatníma, že normální je tam lhát a manipulovat a že je normální tam zakládat falešný profily, abychom si vlastně jako ten internet vyčistili. Je to jako platforma, která je svobodná, a když se my jako lidi posuneme dál, a nebudeme tam chtít hledat ty prasečiny, úplně otevřeně to řeknu takhle, tak se i jako on sám vlastně jako dokáže pročistit, ale teď tam momentálně chceme jako lidi nacházet něco, co tam jakoby je, je to od dráze naší lidský duše a až se my jako lidi takhle posunem, tak možná internet bude slušné místo.
Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi
Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.