Zpět na Vzkazy a doporučení druhým od expertů

Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími

Textová verze


Aby ten přihlížející nebyl tichý, ale sdílný, to znamená, aby ten přihlížející našel v sobě, který když uvidí na internetu, že sou tam komentáře, který sou opravdu dehonestující a někoho někam tlačí, tak aby našel v sobě odvahu a chuť to pojmenovat, anebo nahlásit, aby dokázal použít třeba interní nástroje sociální sítě k tomu, aby ten materiál dal pryč, když to nepůjde dát pryč, tak aby našel člověka, který mu to řekne, aby nám to nebylo lhostejný, aby ti tichí pozorovatelé dokázali najít v sobě sílu to buď aktivně řešit, anebo to aspoň někomu říct, aby to nebrali jako normu, aby se nestalo normou, že na internetu je nenávist, že internet je plnej sextingu, že internet je plnej lidí, který manipulujou s ostatníma, že normální je tam lhát a manipulovat a že je normální tam zakládat falešný profily, abychom si vlastně jako ten internet vyčistili. Je to jako platforma, která je svobodná, a když se my jako lidi posuneme dál, a nebudeme tam chtít hledat ty prasečiny, úplně otevřeně to řeknu takhle, tak se i jako on sám vlastně jako dokáže pročistit, ale teď tam momentálně chceme jako lidi nacházet něco, co tam jakoby je, je to od dráze naší lidský duše a až se my jako lidi takhle posunem, tak možná internet bude slušné místo.


Další zkušenosti:

Jirka vyzývá rodiče ke spoluúčasti na online světě dětí.

Marek popisuje, jak je důležité s dítětem sledovat, co ho baví a utvrzovat ho v tom, že ho máte rádi

Když rodiče situaci zlehčí, dítě se pak může zablokovat. “Nebuďte v tom sami”, říká
Lucie.

Slávka doporučuje, edukovat o bezpečnosti na internetu pomocí videí.

Pokud je ve třídě oběť kyberšikany je dle Lukáše třeba nastavit jasné podmínky.

Lukáš popisuje, jak pracovat ve třídě s žákem-agresorem v online prostoru.

Podle Moniky máme učit děti říkat “ne” na to, co se je jim nepříjemné.

Když nefungují rodiče, dítě vnímá jako pevný bod svého učitele – mluvte o kyberšikaně s žáky, radí
Lucie.

Lucie. ujišťuje, že není člověk špatný pedagog, když se u Vás ve třídě objeví kyberšikana.

Petr má negativní zkušenost, že se ubližování na internetu a šikana často ve třídách neřeší a chybí touha učitelů dětem porozumět.

Pokud jsi oběť kyberšikany, není to tvoje chyba, říká preventista Ondřej.

Odborník Monika zdůrazňuje, že je důležité přizvat do řešení spolužáky

Petr vyzývá pozorovatelé ubližování na internetu a kyberšikany k ať nezůstávají tichými přihlížejícími