Alena by kolegům učitelům vzkázala, aby byli tolerantní.
Aby byli opravdu hodně tolerantní, protože my opravdu nevíme, co se uvnitř děje, co, co prožívá ta rodina a oni vlastně přišli asi o všechno a my si to neumíme představit, vůbec si to neumíme představit. A já jsem zažila jenom to, že jsem si musela neplánovaně uzavřít nějaký část života ve městě a přestěhovat se úplně do jinýho města, takže malinko můžu tušit, ač jsem nechtěla teda, takže malinko můžu tušit, co to znamená překopat celej život a změnit od základů všechno. Ale to jsem zůstala v republice, dělala jsem práci, kterou, které rozumím, dejme tomu, a vlastně měla jsem kde bydlet. Takže a přesto to bylo velmi náročná změna. Takže chápu, že ty děti mají vztek na všechno, že to není vůbec vztek vůči učiteli, i když si to možná mnozí můžou myslet, že to není vztek na to, nebo že to není lenost, ale že je to spíš vztek na to, že nechtěli být v České republice a musejí být, že jim rodiče nemůžou koupit ani nic základního, protože na to prostě nemají peníze a ostatní děti ty základní věci třeba mají a ten vztek ten vnitřní se může právě projevit tou leností, nezájmem, uzavřeností a nedá se to hodnotit tak, že je to nezájem o školu, ale je to prostě nějakej životní stav danej tady toto. A z tohohle pohledu by se na to mělo nahlížet a nechat je, nechat je tomu a pomoct jim, ale nekomentovat, neodsuzovat ten přístup k tomu učení, což bohužel samozřejmě někteří, jako to tak je. To je jasný, že nejsme všichni naladění nějak, ale Gaussova křivka, že jo, i v názorech samozřejmě, funguje všude no.
Lucka se občas setkávala s narážkami vůči ukrajinským žákům, celkově ale podle ní klima třídy spíš obohatili.
TřídaAleny se zapojila do projektu pro česko-ukrajinské třídy, s posílením vztahů pomohla také psycholožka.
Podle Lucky žádné z dětí nepotřebovalo emoční podporu ve spojení s tématem války. Někteří žáci ale byli málo komunikativní a motivovaní.
Kiki vnímala, že jí s příchodem ukrajinských žáků přibylo práce. Důležitý byl i jejich samotný přístup ke vzdělávání.
Leona ve vzkazu kolegům děkovala za jejich nasazení, dále jim doporučovala nebát se říct si o pomoc, respektovat psychickou únavu zejména starších dětí a zaměřit se na spolupráci.