Kiki vzkázala, že přítomnost dětí z Ukrajiny výuku nesníží, naopak se díky ní mohou české děti něco nového naučit.
Kvalitu výuky určitě to nesníží, protože ta výuka probíhá v podstatě ve stejném duchu, jako probíhala předtím. Akorát prostě se jako mluví někdy trošku cizojazyčné, protože samozřejmě musíme to vysvětlit i těm ostatním dětem. A ty děti většinou se přiučí i slova a mají z toho radost. Takže, jo, oni třeba u mě ve třídě ty děti, prostě my jsme si třeba udělali i ukrajinský slovníček, děti se naučily základní slova, snažily se s těmi holčičkami komunikovat, jo, a pak měly i radost, že jim třeba už rozumí, když něco říkaly. Takže si myslím, že to může i ty děti obohatit na druhou stranu.
Lucka se občas setkávala s narážkami vůči ukrajinským žákům, celkově ale podle ní klima třídy spíš obohatili.
TřídaAleny se zapojila do projektu pro česko-ukrajinské třídy, s posílením vztahů pomohla také psycholožka.
Podle Lucky žádné z dětí nepotřebovalo emoční podporu ve spojení s tématem války. Někteří žáci ale byli málo komunikativní a motivovaní.
Kiki vnímala, že jí s příchodem ukrajinských žáků přibylo práce. Důležitý byl i jejich samotný přístup ke vzdělávání.
Leona ve vzkazu kolegům děkovala za jejich nasazení, dále jim doporučovala nebát se říct si o pomoc, respektovat psychickou únavu zejména starších dětí a zaměřit se na spolupráci.